niedziela, 2 września 2012

Gość ogrodowy

Poszukałam w szafce agrafkę i już dzisiaj przypięłam czerwony kwiatek do czarnego sweterka. Wygląda ładnie:)
Wczoraj mój ogród odwiedził taki oto gość: 



Ten owad to biegacz skórzasty. Jest drapieżny, żywi się innymi owadami, dżdżownicami, ślimakami. Rzadko go spotykamy, gdyż prowadzi nocny tryb życia. Biegacze objęte są ochroną gatunkową. Są bardzo ważne dla leśnictwa, gdyż ograniczają liczebność innych bezkręgowców. Nazwa "biegacze" związana jest z ich szybkim poruszaniem się.
Spójrzmy zatem na biegacze przychylnym okiem, bo to całkiem pożyteczne zwierzątka.

5 komentarzy:

  1. Zapewne zachęciły go do odwiedzin Twoje kwiatki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielki jest ten biegacz, ja bym go tak nie trzymała w dłoni:)) Odważna jesteś:))

    OdpowiedzUsuń
  3. może i pożyteczny ,ale ja jednak wole na rekach trzymac kota ;D
    już kolczyki sa dla Ciebie gotowe później wyśle Ci ich zdjęcie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuje za udział :) oczywiście brak fb nie przekreśla udziału w zabawie :) jeżeli możesz wstaw na bloga podlinkowany banner :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam do mnie po wyróżnienie... za odwagę w kontakcie z robakiem też :) Pozdrawiam!! :)

    OdpowiedzUsuń